Skocz do zawartości

tomislav

Zarejestrowani
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    jest e90 N52B30 LPG 2005
    było e46 328i/lpg 1998

Osiągnięcia tomislav

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam! Usterka została usunięta. Najpierw zostały zamienione miejscami elektrozawory faz rozrządu i jeden z nich od strony ssącej był uszkodzony. Kupiłem nowy, praca przy wymianie to 5 minut z umyciem rąk. Auto jeździ, jak należy. Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi. Temat do zamknięcia.
  2. Dziękuję za post. Jutro sprawdzę, jak auto się zachowa, tylko co dalej, co wymienić, przecież to tylko metoda na chwilę......
  3. Witam! Mam problem z autem objawiający się tym, że gdy wcisnę do podłogi gwałtownie, czy to na postoju, czy z włączonym biegiem, bo np chcę dynamicznie ruszyć ze świateł, to silnik potrafi się zadławić i zgasnąć. Jeśli gaz wciskam w miarę szybko, ale nie natychmiast do max, tylko stopniowo wraz ze wzrostem obrotów silnika, silnik pracuje normalnie.... Jeszcze nie testowałem DISY i nie wiem czy przepływka pracuje prawidłowo. Mam 288 tysięcy przebiegu. Mam wrażenie, że odrobinę więcej spala paliwa niż, kiedy było wszystko OK. Czy miał ktoś podobne objawy? Proszę o podpowiedź od czego zacząć oprócz komputera i diagnostyki DISY. Pozdrawiam.
  4. Cześć! Wracam z info dla śledzacych temat, jak ma się auto z LPG po 5 latach jazdy. Otóż ZERO problemów. Jeździłem i nadal jeżdżę autem bezawaryjnie. Zrobiłem do dziś 160 kkm w te 5 lat, wymieniam na czas filtry gazu i tyle.... Co do spadku mocy... Pewnie kilka koni ubyło, a może tylko inny moment obrotowy na niższych obrotach, bo prędkość maksymalną osiągam bez kłopotu. Licznik zamykam na 260, GPS podaje 250.... Zatem nie mogę narzekać. Spalanie od emeryckich 10 litrów gazu, do 20 litrów z nogą w podłodze w mieście. Średnio spalam 13 do 14 także, żaden diesel o tej samej mocy nie będzie tańszy. Jedynymi kłopotami, nie związanymi z LPG, były w tym okresie czasu: wymiana pompy wody elektrycznej, drogie gówno 1600 plus 300 wymiana, samodzielny demontaż i montaż rozrusznika i 50 zł kosztów wymiany tulejek u Pana od rozrusznikow. Pracochłonna naprawa, konieczność demontażu kolektora ssącego, wymiana na używany zawór DISA tzw duży 250 zł . Naprawa CCC kompa, drogi interes 700 zł. To tyle "przygód" Gaz mnie nie zawiódł nigdy.... POLECAM Oczywiście musi złożyć go doświadczony monter, a ja takiego znam. Jedyny minus LPG w tym konkretnym modelu, to dość późny moment przejścia na LPG, związane jest to z elektryczną pompą wody, która w początkowej fazie rozgrzewania silnika nie pracuje wcale, zatem w lato przy temperaturze zewnętrznej powyżej temperatury wewnątrz auta, system ogrzewania nie wymusza jej włączenia i wtedy parownik nie jest podgrzewany.... Stąd chwilę dłużej jeździmy na benzynie. Napewno nie jest to auto na mikro trasy po 500 metrów w małym mieście. Trzeba nią ganiać, co robię z radością. Pozdrawiam.
  5. Witam forumowiczów! Chciałbym troszkę odgrzać kotlet wibracji? U mnie w 330 ci też wibruje coś..... do 80 cisza, jak Bóg przykazał, od 80 zaczyna nagle wibrować i tak do około 140 - 150, potem wibracje jakby mniejsze?? Ktoś z Kolegów zdiagnozował hamulec ręczny???!!!! A niby co ma ręczny do wibracji?? (dodam, że sprawdziliśmy podporę wału (łożysko i krzyżak) oraz dwa łączniki elastyczne - wszytko jak nowe. Zatem podpowiedzcie co z tym ręcznym w aspekcie wibracji? Pozdrawiam Tomasz.
  6. Witam ponownie! Okazuje się, że moje wyżej opisywane wrażenia z niewłaściwie pracującej skrzyni były nietrafione. Problemem jest najprawdopodobniej kłopot z mocą maxymalną silnika, która w końcowych obrotach na ostatnich biegach nie jest oddawana płynnie, dlatego skrzynia redukuje bieg, odczytując "braki mocy" silnika. Pojawił się check engine z błędem bodajże P00004 - z pamięci teraz "zacytuję" błąd ciśnienia paliwa czy regulacji ciśnienia paliwa, coś takiego.....
  7. Witajcie! Mam pytanie/ problem, zauważyłem niepokojące działanie mojej skrzyni AT 19hp. Jadąc autostradą, oczywiście w DE, po przekroczeniu 200km/h skrzynia nie wiedziała czy już 6 bieg włączyć czy dalej na 5 i tak redukowała i dawała "6" na zmianę i tak dociągnąłem z lekkimi "szarpnięciami" - zmuleniami auta do 240, jechałby dalej do tych 250, ale mi się droga skończyła. Poza tym objawem, do tych 200 km/h skrzynia chodzi jak powinna - płynnie, bez szarpnięć. Czy mieliście kiedyś podobny problem? Czy pomoże nowy soft czy adaptacja skrzyni? Gdzie szukać w okolicach Trójmiasta fachowej pomocy ws AT ? Dziękuję za dobre rady.
  8. Witam! Gaz założony STAG plus wtryski AC3 na każdy cylinder oddzielny wtrysk, zamiast listwy wtryskowej, instalacji nie widać, schowana pod kolektorem ssącym, butla niestety w bagażniku, bo musiałbym przerabiać końcowy tłumik, ale na bagażniku mi nie zależy. Nie czuję różnicy w jeździe na benzynie czy gazie. Ktoś wyżej pisał o spadku mocy około 20 koni, będę musiał shamować auto, to się sprawdzi.... narazie przejechałem 400 kilometrów na gazie, narazie przy ciężkiej nodze, na drogach zwykłych nie przekroczyłem 15 l gazu na 100km. Także jest dobrze. Pozdrawiam i gazujcie co się da ;o)
  9. Witam! I stało się wkońcu podjąłem szaleńczą decyzję i kupiłem e90 330 258 koni z 2005 roku w automacie z przebiegiem UWAGA 120 kkm! od pierwszego właściciela :norty: . Mam nadal, jeszcze niesprzedaną, e46 328i w manualu i LPG (chodzi świetnie) i zamierzam teraz zagazować e90. Rozmawiałem już z zaufanym gazownikiem i powiedział, że generalnie nie ma kłopotu i mi gaz założy, ale wspomniał o rzeczy, która mnie zaniepokoiła.... Chodzi mianowicie o jakiś tajemniczy elektryczny silnik wzniosu zaworów.... Powiedział, że powinno się go wymieniać co około 60 tysięcy kilometrów, że na benzynie jeśli się tego nie robi, jeszcze jakoś auto jeździ, ale na LPG już jest to bardziej odczuwalne. Jego brat ma e90 2.0i z LPG i właśnie wrócił z serwisu BMW z wymiany tej wyżej wspomnianej części, bo po 40 tysiach na gazie auto zaczęło jeździć byle jak.... Ale po wymianie owego silnika wzniosu zaworów auto chodzi, jak nowe (koszt 1500 zł) Czy jakiś forumowy znawca tematu mógłby laikowi troszkę naświetlić sprawę? Gdzieś wyczytałem, że kolejnym problemem e90 i LPG są sondy lambda, które też jakoś należy zabezpieczyć? Proszę o wypowiedzi merytoryczne, a nie typu: jak to gaz do buni?....... lub nie stać Cię na benzynę, jeździj rowerem ..... Z góry Dziękuję za mądre słowo. 3majcie się !!!
  10. Witam! Znalazłem takie auto..... http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-gwarancjafullopcjanavi330i258pszamiana-ID4pa4fS.html Wiem, nie powinienem nawet czytać ogłoszenia tych handlarzy, delikatnie mówiąc "macherów", ale takie ładne BMW. Podali mi nawet vin bym sobie sprawdził, bo oczywiście książka zagineła (auto od pierwszego właściciela :wink: :mad2: i zgubili najważniejszy papier..... Jak ktoś może pomóc mi zweryfikować w ASo przebieg będę wdzięczny. VIN WBAVB31020PR24170 Generalnie szukam zadbane e90 lub 92, 330 (258 koni) koniecznie wtrysk pośredni (chce założyć LPG) manual lub automat z szalą przechyloną na automata..... Kto wie, lub chce sprzedać dobre auto, odkupię.
  11. Kolego dziękuję za jakąś odpowiedź, ale poczytaj posty powyżej, tam piszą, że wszystkie N52 mają kłopoty z tłokami, że BMW się do tego przyznało.... Jak sprawdzisz stan silnika, zaleją gęstym olejem, będzie cichy......., przyjedziesz, auto rozgrzane..... więc nie usłyszysz niepokojących dźwięków, które występują najpierw na zimnym, potem cichną..... Przebiegi wszystkie cofane..... nie kupię 9, 10 latka z przebiegiem mniejszym niż 200 kkm, a piszą, że problemy zaczynają się od 150-250.... więc chyba lipa z tymi R6 3.0 N52... zostanie mi pobujać się jeszcze 2-3 lata moją zdrową e46 328. A potem jak da się zagazować R6 335, to ją sobie kupię i będę zapier....alał... :P
  12. Witajcie! Potrzebuję rady/pomocy przy zakupie, bądź rezygnacji z poszukiwań..... kolejnego bmw. Dziś jeżdżę zdrowym, nadal pięknym e46 328 na gazie i bardzo sobie to auto chwalę. Jednak powoli czas wskazuje, bym poszedł naprzód i kupił kolejną generację. Pomyślałem o 330i e90 lub e92 manual lub automat. Musi mieć wtrysk pośredni, bo chcę założyć gaz. Czy wszystkie silniki N52 czyli (3,0 i 2,5 litra) z wtryskami pośrednimi miały wadliwe głowice i tłoki? wyczytałem, że rocznik 2005 ma jeszcze porządną głowicę, ale tłoki już chu.....owe ?? Co z silnikiem N51 i jego tłokami i długowiecznością, bo wyczytałem, że głowicę ma inną niż N52?? Ktoś pisał o jeździe na lpg w BMW serii Fxx? w fazie testów ? a może znacie kogoś kto założył gaz do e90, z R6 z bezpośrednim wtryskiem? Dziękuję za pomoc / rozwianie wątpliwości z góry....
  13. Dziękuję za info. Narazie pozostanę przy mojej e46 328 z gazem :o) latam nią już 5 lat bezawaryjnie i przejechałem 110 tysi, więc jeszcze dwa lata pojeżdzę, aż gazownicy ogarną temat wtrysku gazu przez wtrysk bezpośredni do tego konkretnego modelu auta i wtedy pomyślę nad zmianą fury na 335i Tylko już denerwuje mnie myśl. że to auto popsuto elektryczną pompą wody, blokadą kierownicy elektryczną i innymi nowinkami, które ponoć dają w kość właścicielom. Pozdrawiam. Post można zamknąć
  14. Witam! Przymierzam się do zmiany mojej e46 328 na coś mocniejszego i mniej starego, zastanawiam się nad 335i e90 lub e92. Jakiś czas temu szukając info na temat czy ten motor w 335i jest na pośrednim wtrysku znalazłem info, ze owszem jest na posrednim, teraz jednak czytam wszędzie, ze to auto ma bezposredni wtrysk czy tak? a może na początku produkcji występowały auta z pośrednim wtryskiem, wiem że są wersje 335i z dwiema turbinami i po 2010 z jedną turbina...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.