Skocz do zawartości

piotrek200585

Zarejestrowani
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 2.0d 163KM
    09.2006

Osiągnięcia piotrek200585

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Cześć ! I wymieniłeś już sprzęło i dwumas ? Bo mnie wlaśnie na dniach czeka taka sama robota. Jesteś w stanie dać mi jakieś wskazówki itp ? Na co uważać itp. za wszelkie informacje bede bardzo wdzięczny :) Cześć, Wymieniłem. Cały proces wymiany masz na forach + filmiki (trochę się ich naoglądałem przed operacją). Żadnej większej filozofii nie ma, tylko trzeba pamiętać o zwolnieniu blokady docisku dopiero po jego dokręceniu i obowiązkowym wycentrowaniu tarczy. Jutro wpisze tu wymiary trzpienia centrującego jaki dorobiłem. Wymiane robiłem sam, ale auto na podnośnik i wózek widłowy do zrzucenia skrzyni (ręcznie i samemu nie radze jej sciągać, mimo iż nie waży aż tak dużo, to wałek wcale łatwo nie wychodził ze sprzęgła i w przypadku braku podnośnika do skrzyni przyda się inny sprzęt np. wózek widłowy, bądź kolega :)) ps. przygotuj się na to, że po ściągnięciu dwumasu Twoim oczom ukaże się wyciek spod uszczelnienia wału korbowego (ja licząc się z tym kupiłem wcześniej na wymiane) Wymiary trzpienia centrującego: Całkowita długość wałka - 67mm na długości 27mm średnica 15mm (pod łożysko w dwumasie) na pozostałej długości średnica 26,5mm (pod otwór na wielowypust w tarczy sprzęgła) Od czoła (strona z średnicą 26,5mm) warto zrobić nagwintowany otwór (w moim przypadku M8) aby za pomocą wkręconej w niego śruby ułatwić wyjęcie trzpienia po odpuszczeniu blokady docisku. Luk wypuścił gotowe trzpienie o podobnych wymiarach, ale nie miałem czasu ich szukać
  2. Chyba bałbym się tak ryzykować. Obawiałbym się, że tarcza sprzęgła smyknie sie w momencie odposzczania blokady docisku. Tymbardziej, że nie mam przyrządu SAC aby potem ewentualnie cofnąć słoneczko :) ale dzięki za odpowiedź
  3. Witajcie, W weekend chcę wymienić u siebie kompletne sprzęgło wraz z kołem dwumasowym w mojej piątce. Będę robił to sam i chcę dorobić sobie trzpień do centrowania tarczy sprzęgła, niestety nigdzie nie mogę znaleźć konkretnych wymiarów. W dwóch różnych źródłach podają dwie różne wielkości, a gdy zrzucę skrzynię już nie będzie czasu by jechać dorabiać inny. Nie chcę też dorabiać niepotrzebnie dwóch różnych :) Może ktoś z Was ma za sobą taką operację i dysponuje rysunkiem takiego trzpienia ? Montaż będę robił bez urządzenia służącego do wstępnego naprężenia docisku (kupuję nowy fabrycznie zablokowany) Pozdrawiam Piotr
  4. Witajcie, Zakodowałem światła do jazdy dziennej w e60 pre-lift. Wszystko działa okej, tylko nurtuje mnie jedna kwestia. Czy da sie zrobić tak, by na załączonych DRL poza ściemnionymi do 20% długimi, świeciły sie ringi i brewki ? Obecnie mam tak: 0 - świecą sie długie na 20% 1 - świecą sie ksenony(mijania), brewki, ringi AUTO - świecą sie długie na 20% (w dzień), ksenony, brewki, ringi (w nocy) postojówki - długie na 20%, brewki, ringi (ten efekt chciałbym uzyskać na AUTO w dzień) I czy da sie jakoś zmienić czułość czujnika zmierzchu? Wystarczy, że słońce zajdzie za chmure i już wyłacza mi dzienne :)
  5. Problem rozwiązany, może komuś sie przyda. Wykręciłem sonde lambda, przedmuchałem sprężonym powietrzem. Szarpanie ustało
  6. Witajcie, jestem tu nowy. Od jakiegoś czasu czytam Wasze forum i wiele razy okazało sie pomocne. Na obecny problem niestety nie znalazłem rozwiązania. Podczas przyspieszania mocno szarpie (tak jakby miał przerwy w podawaniu paliwa). Najbardziej odczuwalne jest to w zakresie 1500-2000obr przy delikatanym przyspieszaniu, na praktycznie każdym biegu. Pierwsze co przyszło mi na myśl to przepływka, wiec w ślepo wymieniłem :duh: niestety nic to nie dało. W inpie na live data wszystko jest ok, czyli ciśnienie doładowania ok, jak dam w palnik na trzecim biegu to luftmasse pokazuje w granicach 1300, natomiast gdy przyspieszam powoli od 1500obr. i gdy zaczyna szarpać, to luftmasse oczekiwane przez ecu np 320, a osiągniete spada na chwile z 320 na 230 i potem wraca do normy. Dodatkowo wywala błąd sondy lambda. Czy to może mieć związek z nią?...podobno współgra ono z przepływką...i może ją oszukuje, stąd problemy? Jest jeszcze jedna rzecz która mnie niepokoi... Mianowicie wywalony dpf... ale tylko fizycznie ;/...W programie nic zmieniane nie było. Nie wywalało checka, wiec tak jeździłem. Zastanawiam sie czy błąd lambdy nie jest spowodowane właśnie tym nieprofesjonalnym usunięciem dpf'a ;/ Jeszcze małe pytanko dotyczące przepływki. Moja stara miała nr 0 928 400 504, a nowa 0928400529. Czy należy wykonywać adaptacje ? Nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, jedni piszą, że tak, a inni, że to ta sama seria i nie trzeba. ps. po odpięciu przepływki nie ma szarpania, ale także brak mocy do 2000obr. Poniżej zdjecie błędu sondy lambda z inpy, po kasowaniu pokazuje sie po jakimś czasie ponownie. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9083b76638f165d7.html Z góry dziękuje Wam bardzo za pomoc ps. dzisiaj jest troche chłodniejszy dzień...i całą drogę do pracy (12km) było okej :roll:. Wcześniej zapomniałem dodać, że objaw ten wystepuje na rozgrzanym silniku. Na zimnym jest okej
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.