Skocz do zawartości

Passo

Zarejestrowani
  • Postów

    73
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Redditch

Osiągnięcia Passo

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Witaj! Wspomaganie kierownicy raczej nie ma nic wspólnego z tą resztą, którą opisałeś. Mogę się mylić, ale tam chyba w ogóle nie ma elektroniki, tylko mechanika. Natomiast sterowanie w kierownicy, radio i fotele spotykają się w centralnej konsoli, łatwo się to wyciąga, więc może wywal panel Klimy, radio i zobacz czy to nie jakiś banalny luz na kostkach czy przycięta wiązka kabli. Bo wydaje mi się, że jakby zwarcie było, to by wywalił któryś z bezpieczników i by się samo nie naprawiło po jakimś czasie.
  2. Witaj! Specjalistą od skrzyń biegów nie jestem, ale 1 czy 1,5 litra oleju w skrzyni miej, to na moje oko nie jest dobrze, a co jeśli i tak było go mniej niż powinno być? …teraz może go tam wcale nie być. A tak ogólnie, to musisz się trochę pomęczyć i poszukać na forum, są tu wątki pełne konkretnych informacji o skrzyniach automatycznych właśnie. …wiem że istnieją różne szkoły co do wymiany oleju w skrzyni i penie posypią się tu znowu pioruny, ale ja z moją e39 byłem u trzech mechaników, niektórzy z nich nawet polecani na tym forum, i wreszcie w ASO byłem zasięgnąć informacji i każdy powiedział to samo na temat mojej konkretnej skrzyni – oleju nie wymieniać, dożywotni, w przypadku wycieku dolać (taki i taki – nie pamiętam), więc może masz szczęście i musisz tylko dolać  I generalnie, to chyba dobrze też jechać na kompa.
  3. Passo

    Trzeszczenie

    ...a, no to dziekuje za odpowiedz. Bez obrazy, ale polecam czytanie ze zrozumieniem. :| ..."rozmawiamy" tu o lozysku amortyzatora.
  4. Passo

    Problem z tankowaniem

    Ja mam też wielki kłopot z tankowaniem - ROPA CORAZ DROŻSZA :worried: !
  5. Passo

    Trzeszczenie

    ralam – to że zbierzności sam nie ustawie, to luz, przy wymianie wahaczy i drążków tez trzeba mi było po robocie skoczyć na fachowy sprzęt, żeby ustawili mi ci, co się na tym znają. Ale generalnie dzięki za info z cenami. krzywy191 – rozumiem że mówimy o e39? Masz na myśli dolne mocowanie amortyzatora w piaście? Czyli co, jeśli „wypnę” amortyzator z dolnego mocowania, to wystarczy go od góry odkręcić i wyjdzie dołem? A sprężyna nie będzie problemem? A w ogóle, to może jest jakiś dobry sposób na zdiagnozowanie tych łozysk? Bo coś mi tam stuka, większość rzeczy mam wymienione. A jak mam to znowu wszystko rozbierać pod domem, to mi sie tak trochę odechciewa skoro nawet nie wiem czy właśnie stamtąd te odgłosy. :)
  6. Passo

    Trzeszczenie

    Witam! Panowie, mógłbym prosić o dokładniejszy opis tych łożysk amortyzatorów? U mnie sprawa wygląda tak, że mam wymieniony komplet wahaczy przednich, końcówki drążków kierowniczych, łączniki stabilizatorów, gumy mocujące stabilizator – czyli nie ma żadnych luzów na gumach czy sworzniach przedniego zawieszenia. Ale na „krótkich podskokach” coś jak na płytkich dziurach, czy na „kocich łbach” stuka mi twardo coś w zawieszeniu. Szczególnie strona kierowcy. Mógłby mi ktoś powiedzieć czy napisać numer części, o której mowa? Aha, no i jak skomplikowana jest wymiana? Całą przednią zawieszke robiłem sam, łożyska/piasty przednie też – podołam temu? Dzięki, pozdrawiam.
  7. Passo

    zerwany pasek rozrządu

    Właśnie jestem przed wymianą obu wieloklinów. Ale powiedz mi Varrol w jaki sposób potrafisz ocenić rolki? Skąd wiesz ze są w dobrym stanie? Proszę nie odebrać mnie źle, nie czepiam się czy coś. Rolka to nic innego jak łożysko, no w jakiejś tam obudowie. Jak wiadomo, zużytych łożysk się nie naprawia, tylko się wymienia. To szkolna zasada, ale sposobu na ich diagnozę nie znam. Np łożysko przedniego koła w e39 po wymontowaniu wygląda jak nowe. A przy pewnych obrotach już tak nie jest. Więc jak "na oko" ocenić rolki i napinacz? Może też wymienię same paski?
  8. Passo

    wymiana paska wieloklinowego

    Witam! Pozwolę sobie odgrzać temat, bo ostatnio przypadkiem zauważyłem, ze pasek mam jakby zarysowany na pewnym odcinku. To kupiłem już oba paski, ale tak się zastanawiam, czy nie powinienem również wymienić napinacza? Odkąd mam jakikolwiek samochód, to zawsze zalecało się wymienić napinacz i jeszcze czasem niektóre rolki. Trochę to wydatek, wiem, ale często jest tak, ze taki wydatek może być potem 3 razy taki, jak coś poleci na trasie. …a tak przy okazji: „pogwizduje” mi alternator. Da się w nim wymienić samo łożysko? Albo może wymiana rolki cos da? Czy cały od razu do wymiany? Jak kupiłem auto, to miałem mały wyciek ropy z wężyka przy pompie. I paliwo musiało pewnie wypłukać smar z tego łożyska. Ponad rok już minął i wszystko jest ok., no tyle że śwista sobie i trochę to siara. Wstrzyknąłem tam raz nawet odrobinę oleju i było lepiej ale parę kkm i wyschło.
  9. Passo

    Gumy stabilizatora

    zbigniewst dzięki za odpowiedź. Ten rysunek był mi znany, ale zawsze lepiej zapytać kogoś, kto moze już to robił, tak dla pewności. W każdym razie mam tą operację już za sobą. Fajnie to wyglada tak na rysunku, niby nic, a zajęło mi to chyba ze 2 godziny. Odkręcić te śrubki jest łatwo, ale dostać się do tych gum, szczególnie jednej, koło wydechu już tak łatwo nie jest. No ale jest git, gumki wymieniłem, razem z łącznikami stabilizatora. I jest jakby lepiej, Pewniej się trzyma w zakrętach no i jest trochę ciszej na nierównościach. Gumki były tanie więc każdemu polecam wymianę. Oczywiście jeśli są zużyte.
  10. Passo

    Gumy stabilizatora

    halo? I co, nikt mi nie podpowie? :(
  11. Passo

    Gumy stabilizatora

    Witam! Mam zamiar wymienić gumy przedniego stabilizatora, te które trzymają go na miejscu. Jak to wygląda w e39? Jest ciężko się tam dostać? Czy może jest jakiś sposób na to? Zastanawiam się, czy jak odepnę łączniki po obu stronach, to stabilizator będzie dalej napięty itd. Czytałem procedurę wymiany całego stabilizatora i trzeba tam silnik niby podnosić itp. A ja chcę wymienić sobie tylko te gumki, więc myślę że nie będzie to takie skomplikowane, co? Lepiej żebym to robił na kołach czy mogę mieć auto na podnośniku? Pozdrawiam.
  12. Passo

    Hamowanie

    dyzio 255 czytałem również twój post o tym czyszczeniu piasty. Tak, na 100% czyściłem ten nalot, za pierwszym i za drugim razem. No i w końcu wymieniłem przecież obie piasty na nowe, więc nie ma mowy o jakimś brudzie. BTW większość z tych operacji przeprowadzałem sam, właśnie ze względu na to, ze chciałem mieć to zrobione dobrze. Przykładałem się starannie do każdej śrubki. ..tyle razy tam już grzebałem, ze jak by ktoś chciał, to wymieniam obie strony w godzinę :cry2: już nie wiem co robić. zaczynam się zastanawiać nad układem kierowniczym, albo wspomaganiem, albo jak się wkur** to kupię inny wóz.
  13. Passo

    Hamowanie

    Piszę kolejny post z tej serii, bo „parę” rzeczy powymieniałem, i lipa, żadna teoria się nie sprawdziła. Nic tylko usiąść i ryczeć!! Wiec tak: Wymieniłem (w takiej kolejności w jakichś tam odstępach czasowych): 1. tarcze + klocki przód (Jurid) – dalej to samo, więc pomyślałem, sugerując się setkami postów na tym forum.. 2. tarcze + klocki przód i tył (Zimmermann sport + EBC greek Staff) 3. Łączniki stabilizatora. 4. płyn hamulcowy (FERODO „RACING” DOT 5.1) -dalej nic!! 5. Łożyska/Piasty kół przednich (OEM) 6. 4 koła (inne felgi – również oryginały BMW dedykowane do modelu e39) + 4 opony nowe, jedne z najlepszych na rynku. 7. komplet wahaczy przednich (tzw górny i dolny) + końcówki drążków kierowniczych (LEMFORDER). 8. zbieżność i dodatkowo ponowne wyważenie przednich kół dla pewności. – dalej nic! 9. zbieżność kolejny raz po dwóch tygodniach – wynik - „panie, tu jest wszystko na zero!!” Bicia przy hamowaniu jak były tak są, moze trochę słabsze, no ale w końcu prawie całę zawieszenie nowe, to sie usztywniło pewnie. Znajdzie się ktoś, kto podpowie mi co jeszcze mam sobie powymieniać? Bo już się powoli zaczynam przyzwyczajać do wydawania pieniędzy na prawo i lewo. KUR** MAĆ!!
  14. Dokładnie, ja mam trochę daleko do parkingu więc jak raz "wydoiłem" bezmyślnie aku, to musiałem go zabrać na noc do domu, zeby się znaładował. I normalnie mechanicznie kluczykiem mozna otworzyć jak i zamknąć bagaznik i kabinę.
  15. Pękające przyciski od regulacji temperatury to norma w e39, tak są badziewsko skonstruowane. U mnie były pęknięcia, ale jeszcze się całkiem nie rozpadły. A do tego jeden miał wyłamany ząbek od dołu i wypadał. Już nie pamiętam ile razy wyciągałem go z odkurzacza. :modlitwa: Wreszcie się za to wziąłem, odrobina POXIPOLU, jeszcze trochę PX-50 (taki lepszy super glue) i zrobione. guziczki śmigają jak nowe. Trzeba tylko uważać aby nie wcisnąć ich za szybko po zabiegu klejenia, bo potrafią utnąć na stałe. A i jeszcze ważna sprawa - jeśli ktoś się zdecyduje tam grzebać, to radzę uważać na ich mocowania w samym panelu klimy, bo jak się okazało u mnie, ten, który wypadał miał wytarty ząbek na samym panelu i to było trochę skomplikowane. Ale sie udało. Ja tam zawsze (w granicach rozsądku) jestem zwolennikiem zasady "zrób to sam". I zadowolenie potem, jak się efekt jest zadowalający. :cool2:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.