Skocz do zawartości

Zbyl

Zarejestrowani
  • Postów

    113
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    było: e30 316i 1985r., e36 323i 1997r., e46 323i 1999r.
    jest: e46 320d touring 2002r.
  • Lokalizacja
    Olsztyn
  • Zawód
    technik elektronik

Osiągnięcia Zbyl

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. A ja kiedyś miałem taki przypadek w 323i, Ze wymieniłem i sprzęgło i dwumas, poduszki były w bardzo dobrym stanie i dalej szarpało przy ruszaniu. Tylko przy wymianie sprzęgła i koła dwumasowego okazała się ciekawa rzecz. Tarcza sprzęgła nie była zużyta równomiernie, tylko pod skosem. z jednej strony bardziej, z drugiej prawie wcale. I wszystko wskazuje na to, ze był luz na wałku w skrzyni biegów. Potem gdzies czytałem, ze skrzynie biegów w BMW własnie tak sie zuzywaja, ze dostają luzu na wałku i sam ten luz moze byc przyczyną szarpania przy ruszaniu
  2. Olej najlepiej sprawdzać na gorącym silniku, jakies 5-10 minut od wyłączenia silnika. Jeśli popychacze zaworów juz nie trzymaja oleju to na zimnym silniku zawsze Ci pokaże że masz poziom oleju na przykład ponad maks, a jak silnik pracuje to olej powchodzi wszędzie gdzie powinien i wtedy jest go za mało i dlatego czasami zaświeci się żółta kontrolka oleju. Na żółto się świeci jak jest za niski stan oleju. Płynu chłodniczego moze ubywac z połączenia miedzy chłodnicą a zbiorniczkiem wyrównawczym, tam często sie przeciera. Podniesiesz na podnośniku, zdejmiesz osłonę pod silnikiem i powinno być widać skad cieknie po zaciekach
  3. a ja kupiłem sobie do tapicerki oryginalny płyn BMW i radzi sobie świetnie z zabrudzeniami. Można go używac bez rozcieńczania, albo jak małe zabrudzenie to rozcieńczyc z wodą. Kosztuje w granicach 40-50pln za buteleczkę
  4. Wygląda na to, ze to wiatraczek w panelu sterowania klimatronikiem. To, że pracuje to normalne, bo wymusza obieg powietrza przez czujnik temperatury, który bada temperaturę wewnątrz kabiny. A to, ze trochę hałasuje to może wystarczyłoby go przeczyścic trochę. Spróbuj wyjąc panel sterowania klimatronikiem i bedzie miał wtedy ten wiatraczek na widoku. Tylko delikatnie, zebys kurz wyciągał odwrotna drogą jak wchodzi. Bo jak zaczniesz dmuchac i machac pedzelkiem to mozesz zaszkodzic
  5. a jest jeszcze jedna rzecz. W aluminiowym przewodzie od czynnika do klimy jest czujnik. W mojej 320d ten czujnik jest przy osuszaczu pod prawym reflektorem. Bada on cisnienie czynnika i wtedy włacza wentylator. Jak ten czujnik bedzie rozpięty lub nie bedzie działał to moze być tak, ze wentylator bedzie chodził cały czas.
  6. Już naprawiłem moja bunię :) Okazało się, ze jednak licznik był uszkodzony. Tak jak doczytałem sterownik lini k-bus znajduje sie właśnie w liczniku i chociaz sama linia K-bus u mnie nie była uszkodzona, bo poza brakiem informacji z czujnika temperatury zewnętrznej na klimatroniku wszystko inne działało to jednak cos sie musiało dziać z samym sterownikiem k-bus, ze tego sygnału nie puszczał. Znalazłem identyczny licznik jak mój: ten sam numer bosch, numer bmw, sw i hw i tylko przelutowałem swój eeprom do nowego licznika zeby sie zgadzał vin i przebieg i wszystko działa jak nalezy. Temat do zamknięcia
  7. no u mnie pokazuje wartości czujnika temperatury zewnętrznej i pokazuje tez wartości czujnika evaporator, tylko teraz nie mam jak screena zamieścic. Juz po świetach sie tym zajme i wtedy zobaczymy. Moze uda mi sie dodatkowo podstawic inny licznik i inny panel klimatronika. Bede zamieszczał info co wyszło. Dzieki za pomoc
  8. hmm, temat ciekawy, sprawdze to ale juz chyba po swietach. Tylko, ze u mnie ewidentnie pojawia -45 stopni na pozycji outside temperature sensor. Czyli czujnik temperatury zewnętrznej. Na pozycji evaporator nie pojawiały sie ujemne temperatury, ale sprawdzę to jeszcze. Tak czy siak dzieki za pomoc, dało mi to jakies wieksze pole manewru. Załatwiam w miedzyczasie jeszcze mozliwosc podpiecia innego panela klimatronika i innego licznika, w celu sprawdzenia metoda Macajewa i ewentualnie odrzucenia jakiejs mozliwej przyczyny
  9. no na przykład uruchamiając na laptopie program do diagnozy komputerowej samochodów, na przykład inpa, podłaczając laptopa do gniazda diagnostycznego w samochodzie i wchodząc w tym programie w moduł klimatronika...
  10. Witam. Posiadam BMW e46 320d 150KM 2002r. Problem mój polega na tym, że panel klimatronika otrzymuje błedny sygnał o temperaturze zewnętrznej. Czujnik temperatury zewnętrznej jest sprawny (podstawiany drugi), do licznika dochodzi właściwy sygnał, pokazuje właściwą temperaturę. Natomiast z licznika po lini K-bus powinien wychodzic dalej sygnał do panelu klimatronika. Niestety klimatronik otrzymuje juz informacje -45 stopni celsjusza. Jak odepne czujnik temperatury zewnętrznej, w liczniku pojawia się błąd dotyczący awarii czujnika. Gdy podepne ponownie czujnik wszystko działa jak należy do momentu gdy wyjade np. z garazu. Wtedy czujnik podaje zmienioną wartość i na klimatroniku od razu jest -45 stopni. Skutek tego wszystkiego jest taki, ze mam ustawione 16,5 stopnia na klimatroniku a robi saunę w środku. Może ktos pomoze mi w odszukaniu usterki, czy winę za to ponosi licznik, czy panel klimatronika. Bo podejrzewam, ze sama linia K-bus bedzie sprawna, bo wtedy pewnie cos innego by tez nie działało, a poza ta temperaturą zewnętrzną wszystko inne działa.
  11. Witam, na początek wyjaśnie, ze używałem opcji szukaj i niczego na ten temat nie znalazłem. Zbliża mi się wymiana amortyzatorów tylnych w mojej e46 320d touring. Chcę sam rozebrac tapicerkę pokrywającą bagażnik, zeby umożliwić dostęp do górnego mocowania amortyzatora mechanikom. Dlaczego chcę to zrobic sam? Otóz dlatego, ze jak to zrobią mechanicy to potem nie dość ze będe miał porwane wytłumienie to jeszcze będę miał połamane połowę zatrzasków i pogubione połowę kołków i wkrętów mocujących. Już nawet nie wspomnę o tym, ze mam jasną szarą tapicerkę i po rozbieraniu jej przez mechaników już nie będzie szara tylko czarna... W związku z powyższym niech któryś z kolegów udzieli mi fachowej porady najlepiej popartej zdjęciami lub rysunkami jak rozebrać tapicerkę bagażnika tak, żeby niczego nie połamać a umożliwić dostęp do górnych mocowań amortyzatorów tylnych. Z góry dzięki za pomoc MOD: na przyszłość tytułowanie wątków viewtopic.php?f=69&t=117886
  12. Witam, chcę ponownie odświeżyc temat. Lato sie skończyło, przyszła jesień, coraz zimniej na dworze, a w mojej buni coraz bardziej wieje. Przeglądałem sobie real oem i jest taki pierścień: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM31&mospid=47638&btnr=32_0950&hg=32&fg=30 nr 8 na obrazku. Kosztuje tylko 30pln w serwisie fabrycznym, ale wymiana to ponoć masakra, trzeba ławe opuszczac i inne dziadostwa odstawiać. Moze ktos z was to juz wymieniał? Moze nie ma az tak duzo z tym roboty?
  13. wymieniałem oringi w vanosie, wiec szczelnosc powinna byc, ale jesli bede to robił, to powiem zeby to było sprawdzone
  14. hehe, widzisz, ja tez jestem w serwisie, tylko nie samochodowym i tez nie lubie jak mi sie na ręce patrzy do Ciebie mam 400kmw jedna strone, wiec to byłaby dla mnie wycieczka na caluteńki dzień i kosztowna ta wycieczka by była ale fajnie wiedziec ze jest na to metoda, jak bede cos przy silniku robił to potruje mechanikowi głowe z tym dzieki za wszystkie informacje w takim razie :) rozjaśnił sie troche problem "nie do rozwiązania"
  15. elmo0104: ale z Twoich wypowiedzi wynika, ze po skorygowaniu luzu osiowego terkotanie ustaje, tak? I sam kilka vanosów juz w ten sposób wyciszyłes, tak? czyli jest na to metoda, tylko trzeba łębskiego mechanika z duza wyobraźnia...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.