Skocz do zawartości

-PIONER-

Zarejestrowani
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 318i M43TU

Osiągnięcia -PIONER-

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. -PIONER-

    do zamknięcia!

    1) Emulator z alledrogo za 10zł i wlutowujesz go pod siedzenie i to cały koszt operacji
  2. 2 miesiące temu zakładałem u siebie tempomat do tego silnika. Jeśli chcesz to pisz na priv to Ci wszystko dokładnie wytłumacze co Ci jest potrzebne. Ale uwierz, że nie jest tego mało :)
  3. Potrzebny jest Ci torx 25 do rozkręcenia licznika. Zmieniarka pracuje cały czas pewnie dlatego, że ma podpięte stałe zasilanie, a nie takie które pojawia się w kablu po przekręceniu kluczyka.
  4. -PIONER-

    Wyciek oleju 318i

    To na bank uszczelka podstawy filtra oleju. Też to przerabiałem u siebie. Do wymiany masz uszczelkę nr 6 (11 42 1 709 800) oraz 2 sztuki o-ringu nr 5 ( 11 42 1 709 513) ze schematu: https://www.parts.bmwgroup.com/webetk/jsp/BildInSepWindow.jsp?imageId=997&zoomFactor=Z&timestamp=1011961356 I nie warto bawić się w zamienniki bo to są na prawdę znikome koszty więc warto zainwestować w części z ASO. Tu masz ładny opis jak to zrobić:http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=19&t=11672 No i przy okazji wymienił bym na Twoim miejscu pasek bo woła o pomstę do nieba :)
  5. -PIONER-

    E46 318i wymiana oleju

    Nie no czyszczenie mechaniczne zostało wykonane na 99% gdyż wiadomo nie da się tego zrobić idealnie wszędzie. Jestem świadomy, że na syntetyku silnik będzie pracował lżej więc jestem zdecydowany na zalanie silnika właśnie syntetykiem i przeprowadzenie płukanki w celu pozbycia się tych resztek syfu. Dobra rada z tym skróceniem interwału i ponowną płukanką, na pewno wezmę sobie ja do serca :) Planuję zalać Valvoline Maxlife Synthetic 5W40 bądz pozostać przy Liqui Moly i wybrać Synthoil High Tech 5W-40 ale bardziej przekonuje mnie Valvoline po przeczytaniu kilku tematów z tego forum. Do płukania użyję produktu Liqui Moly Engine Flush Pro-Line. Dziękuję za pomoc i wyjaśnienie tematu :cool2:
  6. -PIONER-

    E46 318i wymiana oleju

    A mechanik właśnie doradzić, że po takim czyszczeniu nie ma co zalewac od razu syntetyczne żeby jakieś szczątki tego nagaru nie poodrywaly się i nie narobiły krzywdy. Ale skoro przez 10k km nic się nie stało to teraz zaryzykuje i zaleje syntetyk :-) teraz czeka mnie dłuższą trasa na zlot klubu bmw więc po tej trasie olejek podmienie sobie
  7. -PIONER-

    E46 318i wymiana oleju

    Witam serdecznie Za niedługą chwilę szykuje mi się wymiana oleju w silniku i mam do Was pytanie o opinie w tej sprawie. Po zakupie auta oddałem znajomemu mechanikowi auto w celu rozebrania silnika i wymiany wszystkich uszczelek, szklanek, uszczelniaczy, oringów itp żeby mieć głowę spokojną na dłuższy czas. Ale w trakcie pracy okazało się, że w silniku jest stosunkowo dużo nagaru. Wszystko zostało w miarę możliwości dokładnie wyczyszczone po czym złożone i po wspólnych spekulacjach zdecydowaliśmy ze zalejemy silnik jak dotychczas półsyntetykiem. Wlany został Liqui Moly 10W40. Mechanik stwierdził, że nie ma co ryzykować i po takim nagarze lepiej nie przechodzić z półsyntetyka na syntetyk. Od ostatinej wymiany upłynęło 10k km i silnik nie wziął nawet grama oleju, ile wyło na miarce po zalaniu jest i teraz. Olej nie zczarniał od razu, lecz w miarę upływu kilometrów delikatnie zmieniał kolor i w tej chwili wygląda całkowicie normalnie jak normalny przepalony olej. Teraz przed wymianą na pewno będę chciał zrobić płukankę silnika preparatem Liqui Moly. I teraz jako że każda bmka powinna chodzić na syntetyku to mam do was pytanie czy warto przechodzić w takiej sytuacji z półsyntetyka na syntetyk? Dodam, że silnik pracuje dobrze na półsyntetyku
  8. -PIONER-

    Jakie tarcze i klocki

    Ja ostatnio założyłem u siebie komplet na przód i tył TEXTAR. Polecam z czystym sercem
  9. http://www.aso-bmw.pl/search/view/?numer=+11+28+1+437+369 Tu masz pasujące paski do swojego auta (takie jak moje :8) ). Nie zapomnij przy okazji rzucić okiem na pasek klimy oraz stan napinaczy obu pasków. Wymieniając paski potrzebny Ci tylko i jedynie klucz chyba 16 którym odchylasz napinacz by zdjąć pasek. Skoro piszesz, że masz "dwie lewe ręce" :D to może to śmieszne, ale przed wymianą narysuj sobie na kartce ułożenie paska między wszystkimi rolkami przed całym zabiegiem :mrgreen:
  10. Kolego napisałem przecież podstawa filtra :D Oczywiście że przez wyciek z pod podstawy silnik nie chodzi głośniej autor napisał że ma chwilowe terkotanie przy odpaleniu i w tej sytuacji jest walnięty zawór w podstawie ,olej ścieka do miski co nie powinno tak się dziać i efektem jest ponowne napełnianie filtra olejem i kilu sekundowy suchy start do momentu napełnienia podstawy ,przy częstym odpalaniu do tego nie dochodzi ale nap. po kilku godz przez pierwsze 3-8 sek jest słyszalny ładny terkot :D Tak, jak najbardziej się z tym zgadzam. Więc teraz kolega Janek musi sam zdiagnozować która diagnoza pasuje :) Jeśli to tylko kilka sekund terkotania po rozruchu to podstawa filtra. Wtedy zarówno do wymiany zworek, 2 oringi oraz uszczelka podstawy. A jeśli klekotanie trwa dłużej to zająć się szklankami, które swoją drogą jeśli do tej pory nie były wymieniane to i tak już pewnie swojej roli nie spełniają tak jak powinny i zrobiły się z nich małe "kołki" :D Najlepiej poprosić kogoś by na zimno odpalił auto a samemu nasłuchiwać w komorze silnika odgłosów skąd ten terkot/klekot pochodzi
  11. No robocizna to już zależy od magika który się tym zajmie. Większość rzeczy robię sobie sam, jednak tego się nie podjąłem. Ja przy okazji zrobiłem cały "przegląd" silnika. Chciałem za jednym razem zrobić wszystko, żeby nie wracać do tematu drugi raz. Wymienione zostały szklanki, wszystkie możliwe uszczelki, planowanie, nowa uszczelka pod głowicą, uszczelki kolektorów, miski olejowej, pokrywy rozrządu, zimering wału korbowego oraz szlifowanie zaworów. Jeśli chodzi o to dzwonienie przy ok 3k obrotów, to im większe ja miałem obroty na zimnym tym szybsze to klekotanie się automatycznie robiło. Co do tej podstawy filtra, to nie wiem dokładnie o jaki tu filtr koledze gczarkowski1212 chodziło. Najprawdopodobniej o podstawę filtra oleju. Ja po całym tym zabiegu na moim silniku po pewnym czasie (ok. 300 km) zauważyłem że tamtędy właśnie zaczął mi ciec olej. Pewnie dlatego że zrobiło się tam większe ciśnienie. Koszt nowej uszczelki ori bmw to ok 30 zł + 2 oringi po 4zł. Czas wymiany na pierwszy raz to ok 2-3h (jest tutaj na forum bardzo ładnie przez kogoś opisany proces tego zabiegu). Ale to że tam cieknie olej czy coś to nie sprawia, że silnik głośniej pracuje.
  12. Witam, Również posiadam silnik M43TU i podobnie jak Ty silnik klekotał po rozruchu na zimno. Ja od razu obstawiałem na te tzw "szklanki" czyli popychacze zaworowe. Wymiana to koszt 8x30zł. Po zabiegu Silnik jak ręką odjął zrobił się cichutki. No tak trochę nie do końca bo jeszcze słychać było zawód DISA ale ten również udało mi się kupić używany na 100zł i praca silnika wróciła do normy :)
  13. Witam, Na początek gratuluję bardzo fajnego podejścia do autka :cool2: . Widać że dbasz o nie i oby tak dalej. Kolego również myślałem nad pomalowaniem u siebie hamulców i mam do Ciebie pytanie. Czy zdejmowałeś do tej czynności jarzmo czy malowałeś je tak jak są, bo chyba widać na zdjęciu ślady po farbie na tarczy? :) I jakiej farby do tego użyłeś, Hammerite będzie ok? Zauważyłem też, że po zakupie zalałeś auto Castrolem 10w40 a teraz zmieniłeś na Motula 5w40. Jak jest teraz po zmianie? Zauważyłeś jakąś zmiane w kulturze pracy silnika bądź poboru oleju? I jak sprawują się klocki Textar? Nie piszczą podczas delikatnego hamowania? Pozdrawiam serdecznie i życzę radości z jazdy :D
  14. Kolego, no analogiczne jest chyba to, że trzeba dokręcić te śruby do których jest dostęp a następnie napiąć rolkę i dokręcić tą zasłoniętą. Czy się mylę?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.