krzychusss
Zarejestrowani-
Postów
20 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E61 530d 2004 ex
E36 320i 1997 ex
E90 320i 2007 -
Lokalizacja
Stargard
Osiągnięcia krzychusss
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
Gumy stabilizatora + osłony amortyzatora - tak, zapomniałem napisać ;) Ano właśnie, sprężyny. Chyba rzeczywiście dopiszę to do listy.
-
Cześć. Spociły mi się oba amortyzatory na przodzie. Przy okazji ich wymiany chciałbym zrobić całość, żeby nie zawracać sobie tym głowy przez jakiś czas. Mam tylko problem z listą elementów do kupienia. Wstępnie wytypowałem: - amortyzatory + poduszki (łożyska są już elementem poduszek, tak?); - wahacze poprzeczne; - wahacze wleczone; - końcówki drążków; - łączniki stabilizatora. Czy o czymś zapomniałem? Dzięki z góry za pomoc!
-
[E90] Wymiana "druciarskich" ksenonów na normalne halogeny
krzychusss odpowiedział(a) na krzychusss temat w E90, E91, E92, E93
Może źle się wyraziłem - mam teraz HID, i tak: - źle to świeci, to raz; - przegląd i potencjalne problemy, to dwa; - policja, to trzy. Generalnie: chcę normalnych halogenów. Pytania pozostają aktualne - czy muszę coś po wyrzuceniu HID poprawiać? Wystarczy podłączyć nowe lampy? Trzeba coś zmieniać w kodowaniu? Robi mi różnicę LCI/pre-LCI? Powtarzam: nie interesuje mnie teraz look, po prostu chcę sprawnego oświetlenia, stąd też wszystkie DEPO/TYC z ringami odpadają. BTW, myślisz że używane lampy będą lepsze od Valeo? -
[E90] Wymiana "druciarskich" ksenonów na normalne halogeny
krzychusss opublikował(a) temat w E90, E91, E92, E93
Cześć. Od kilku miesięcy jeżdżę E90 z 2007 roku. Auto w porządku, nie ma na co narzekać, martwi mnie tylko kwestia reflektorów - poprzedni właściciel (Niemiec, jeśli kogoś to interesuje ;) ) wstawił do auta ksenony, natomiast bardzo po taniości: na tanich przetwornicach, bez samopoziomowania, bez spryskiwaczy. Ok, ringi wyglądają spoko, natomiast jakość świecenia jest bardzo mierna. Nie wnikając za bardzo w szczegóły - chcę wymienić to badziewie na normalne halogeny. Zdecydowany jestem na lampy Valeo, tylko teraz mam pytanie - czy w takim przypadku wymiana będzie plug & play? Przetwornice podobne do tych w linku poniżej: https://allegro.pl/oferta/przetwornica-slim-hid-xenon-ksenon-h1-h4-h7-d2s-4832312715 Czy muszę kupić coś jeszcze oprócz - rzecz jasna - lamp? Zastanawia mnie kwestia podłączenia się do instalacji, normalne halogeny chyba mają inne zakończenia przewodów? Czy będzie koniecznie jakieś kodowanie (w tym przypadku - odkodowanie)? Dodam, że w aucie mam ręczną regulację wysokości świecenia, w iDrive jest opcja DRL ale jej zaznaczanie/odznaczanie nie zmienia zupełnie nic. Odnośnie samych Valeo, widzę coś takiego: https://allegro.pl/oferta/valeo-reflektor-bmw-e90-e91-lift-2008-oryginal-7781799403 - chyba LCI? https://allegro.pl/oferta/bmw-3-e90-e91-04-08-valeo-oryg-komplet-reflektorow-7893102995 - pre-LCI? Jakieś różnice? Sorry za pewnie banalne pytania, nie jestem specjalistą od aut. Jeśli macie pomysł, kto mógłby to ogarnąć w rejonie Szczecina, nie zdzierając przy okazji pieniędzy, będę wdzięczny za info. Z góry dzięki za podpowiedzi! -
INPA / DIS - instalacja na VirtualBox
krzychusss odpowiedział(a) na krzychusss temat w inpa, ncs, nfs, winkfp, dis, sss
Okazało się, że z jakimś błędem wgrałem plik na chomika, utraciłem w międzyczasie VM-a... Zresztą, długa historia. Poradnik jest w tej chwili niedostępny, natomiast mam zamiar przywrócić te pliki na swojego chomika w zmienionej formie, w najbliższym czasie. Teraz tak - DIS-a można zainstalować, oczywiście. Musisz stworzyć nowego VM-a z systemem Other i zainstalować wg poradników z sieci DIS-a na nim. Potem cała zabawa to tylko utworzenie wspólnej sieci dla obu systemów, ale tego Ci już dziś nie wytłumaczę, bo nie mam dostępu do swojej instalki Virtual Boksa dzisiaj. -
W INPA masz możliwość podglądu na żywo wartości i wartości referencyjnych, oczekiwanych przez ECU. W DIS zrobisz natomiast test DPF. Podejrzewam że to jakiś problem ze sterowaniem turbo. Parę wątków niżej kolega ma podobny problem w 525d. EDIT: Jestem już po problemie - DPF, a jakże. Moc spadła do takiego stopnia, że nie dało się normalnie jechać. No i okej, przy moim słusznym przebiegu może się zdarzyć, ale dlaczego - do cholery - nie ma żadnego alarmu na desce przy tak zasyfionym filtrze? Ech...
-
Właśnie regulator ciśnienia doładowania. I sonda lambda. Co ciekawe zdarzyło mi się to drugi raz w historii, za pierwszym oddałem DPF do czyszczenia, ale przy okazji skasowali mi błędy, więc może nie to było przyczyną. DPF też wisi w INPA, ale żadnego alarmu na deskę nie dostałem. Turbo leje olejem prosto na sterownik, może w tym jest przyczyną. Jedyne co odbiega od normy przed skasowaniem błędów, to właśnie ciśnienie doładowania, ale po skasowaniu wszystko jest okej.
-
Udało Ci się coś sprawdzić? Wczoraj dopadło mnie to samo. Rzeczywiste ciśnienie doładowania było niższe niż oczekuje ECU, po skasowaniu błędów auto odzyskało wigor. W swoim przypadku podejrzewam sterownik turbo, bo turbina leje olejem. Turbo wymieniam na dniach, zobaczymy co się zmieni.
-
Sprawdź to ciśnienie przed DPF i co pokazuje przepływomierz.
-
Korzystasz z INPA, to masz przy błędzie DPF-u informację o spadku ciśnienia na filtrze - jakie ono jest? Jakie wartości pokazuje przepływomierz: czy wartość rzeczywista odpowiada z grubsza wyliczonej przez ECU?
-
Okej, dzięki za podpowiedzi - sprawdzę przewody i podłączę się z DIS-em pod auto. Dam znać, co i jak.
-
Co jakiś czas zdarzają mi się problemy z pneumatycznym zawieszeniu w moim 530d - wyskakuje błąd "Level Control System Failure". Kompresor pracuje (słychać go), auto nie opada, więc zakładam, że miechy trzymają ciśnienie. Interesująco robi się, kiedy zajrzymy do sekcji zawieszenia pneumatycznego w INPIE: Czy takie są objawy uszkodzonego modułu NIVO?
-
[E60/E61 3.0d] Wymiana modułu świec żarowych
krzychusss odpowiedział(a) na krzychuziom temat w Zrób to sam - gotowe recepty
Wielkie dzięki - moduł wymieniony bez problemów. Faktycznie, okazało się, że wiązka też jest uszkodzona (samo gniazdo), więc przed takim zabiegiem warto się w nią zaopatrzyć. Z ciekawostek dodam, że mechanik oznajmił mi, że bez zrzucania kolektora się nie obejdzie :) -
Poszukuje programu DIS
krzychusss odpowiedział(a) na MlodyCezar temat w inpa, ncs, nfs, winkfp, dis, sss
Działa na pewno. Jak nie działa, to znaczy, że robisz coś źle. -
INPA / DIS - instalacja na VirtualBox
krzychusss opublikował(a) temat w inpa, ncs, nfs, winkfp, dis, sss
Z uwagi na fakt, że na co dzień użytkuję Linuksa, na którym i tak zainstalowany jest VirtualBox (wirtualizacja serwerów), postanowiłem zmierzyć się z instalacją INPY i DIS-a na wirtualnych maszynach. Pełen poradnik dostępny jest tutaj, natomiast na forum przedstawię w skrócie co udało mi się osiągnąć (wiem, wiem - koła na nowo nie wynalazłem, ale odnoszę ogromne wrażenie, że konfiguracja tego wszystkiego na VirtualBoksie jest łatwiejsza niż na VMware). Wszystko do pobrania z chomika: http://chomikuj.pl/sixtiesseventies/ Dwie maszyny wirtualne: - INPA działająca na wirtualnym Windows XP - DIS v44 (nie v57) Obie pracują w tej samej sieci. Inpa prawidłowo wykrywa interfejs USB K-Line. Wirtualne maszyny komunikują się prawidłowo - DIS widzi komputer z INPĄ, wykrywa emulator głowicy i działa w aucie. Obrazy, niestety, są dosyć duże, ale w dobie szerokopasmowego internetu nie jest to jakiś gigantyczny problem. No i - przede wszystkim - obraz DIS jest w fazie uploadu, powinien pojawić się na chomiku najpóźniej do jutra. Jeśli komuś się to przyda, to świetnie. Jeśli nie, to przynajmniej mam działającą INPĘ ;) Na wszystkie pytania postaram się odpowiedzieć, choć uprzedzam, że nie jestem informatykiem, tylko upartym mechanikiem ;)