Witam, Posiadam bmw e46 N42B18 316 i, 115 KM sedan z 2002 roku z LPG z przebiegiem 156 000 km(nie potwierdzony, bardzo możliwe ze ma dwa razy więcej przejechane, na LPG przejechane 30 000 km). Problem to praca na 3 cylindrach podczas porannego rozruchu. Auto zapala i zaczyna pracować bardzo nierówno, trzęsie całym samochodem czasami miga check engine. Problem pojawia się głównie na zimnym silniku przy porannym rozruchu. Po odpaleniu samochodu gdy jest bardzo ciepło albo było jeżdżone 2-3 godziny wcześniej to trzęsie samochodem przez jakieś 10 sekund i wszystko wraca do normy. Walczę z podobnymi objawami jakieś 1,5 roku i niestety nikt nie znajduje na to rozwiązania(wcześniej nie zapalał się chceck engine i palił na 4 cylindry rano tylko trzęsło silnikiem jak się nagrzał i nikt nie wiedział dlaczego, dopiero niedawno przed naprawą głowicy rano palił na 3 cylindry) Objawy nie są związane z LPG. Od różnych mechaników specjalizujących się w BMW w Krakowie usłyszałem że to mechaniczne uszkodzenie w głowicy(żadnych błędów na kompie już nie było) dlatego też zdecydowałem się ją naprawić. Rzeczywiście głowica była do naprawy, po jej zrobieniu i naprostowaniu wałka mimośrodowego auto po rozgrzaniu pracuje o wiele lepiej(bardzo delikatnie czuć wibracje w kabinie) i wkręca się równo na obroty. Nie wiem czy ma to znaczenie w kontekście tego problemu ale czerwona kontrola oleju gaśnie z opóźnieniem po odpaleniu(2-3sek) W samochodzie było robione lub wymienione: - remont całej głowicy - naprawa rozrządu(łańcuch, ślizgi, napinacz) - regeneracja wałka mimośrodowego w valvetroniku(był krzywy) - wymiana sprzęgła z kołem dwumasowym na nowe - nowe świece i cewki - nowa odma, sprawdzana i czyszczona przy każdej naprawie - nowa sonda lambda - nowe czujniki wałka rozrządu - czyszczony przepływomierz - olej to Motul 5w30 Jestem nowy na forum więc wybaczcie za ewentualne błędy:) Będę bardzo wdzięczny za ewentualne podpowiedzi:)