Skocz do zawartości

SOQL86

Zarejestrowani
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O SOQL86

  • Urodziny 01.10.1986

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e91 320d 2006 => f11 520d 2011 @220
  • Lokalizacja
    Warszawa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia SOQL86

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. SOQL86

    Luz na podporze wału?

    Jakby to kogoś interesowalo i miał podobny problem z wibracjami: Zaczęło się od lekko wyczuwalnych podczas jazdy pod górkę Potem co raz silniej wyczuwalne (najczęściej podczas przyspieszania). Następnie nawet podczas stałej jazdy na tempomacie. Wszystko mniej więcej od 120km/h do ok 140 (z czasem do 160) Przy gwałtownym przyspieszaniu w określonych obrotach i prędkości ok 85-90 silne wibracje dobrze słyszalne i wyczuwalne mniej więcej w okolicach asb. Poduszki silnika ładne, dobrze pracujące. Poduszka skrzyni wymieniona. Podpora wału jak na filmiku, ciężarki na wale są, brak spękań łączników elastycznych wału, mikro luz na krzyżaku, pocące się półosie przy dyfrze, zawieszenie dyfra spękane, drobniutkie opiłki w oleju dyfra (olej zmieniony), tuleje wózka lekko zmęczone, wtryskiwacze sprawdzone w inpa (korekty idealne), łożyska piasty bez luzów, lekkie bicie podczas hamowania (tarcze tył gładkie, lecz z tworzącym się rantem, opony Micheline crossclimate, kola wywazane, zawieszenie bez luzow, amory idealne. Dlugo zastanawiałem sie od czego zacząć i gdzie szukac, gdyż nie jeden mechanik rozkładał ręce, a teorii było kilka. Jeden zapewnial, że wyważyć trzeba wał i będzie jak ręką odjął- tę teorię odrzuciłem po rozmowie z osoba, która te wały robi ( samo się nie zepsuje wywazenie- ciężarki są, wał nie był wypadkowy, krzyżak bez luzu- odpuściłem). Kolejny zapewnial, że to wina dyfra bo znalazl trochę metalicznego pyłu na dnie dyfra- kazał wymieniać- wymieniłem olej, sprawdziłem luzy, chwilowo odpuściłem. Kolejny obstawiał podpore- sprawdziłem- wygląda całkiem ok. Następny, że to skrzynia- pewności nie było. Jeszcze inny od razu kazał jechać do ASO bo się nie podejmie. Mogłem w sumie od razu pół auta wymienić i droga eliminacji znaleźć lub nie przyczyne. Czytałem nie jedna wypowiedź na forum w tym temacie- temat rozległy i bardzo trudny. Miałem zabrać sie od wymiany tulei zawieszenia dyfra, ale stwierdziłem, że to lekkie bicie tarczy tylnej jakos w miarę pasuje do częstotliwości wibracji podczas jazdy. Po wymianie tarcz i klocków na ori 99% wibracji poszło w niepamięć. Przypuszczam, że od nich szedł rezonans po półosiach , których uszczelniacze przez to poszły, a następnie zawieszenie dyfra się sypnęło, przy odpowiednich obrotach wibracje szły na wal wraz z dyfrem i tak właśnie je odczuwałem przy tym przyspieszaniu w okolicy 90. Zawieszenie dyfra na pewno daje teraz pewne lekkie szarpnięcie podczas odpuszczania gazu i jego dodawania, ale to kolejny element do ogarnięcia. Kto by pomyślał, że to tarcza dawała taki efekt. Z drugie strony szkoda bo słuchając mądrych glow, mialbym juz pewnie nowe wtryski, konwerter, wał, poduszki silnika, łączniki elastyczne, podporę, dyfer z polosiami, zawieszenie, koło pasowe, piasty, koła wywazane na Hunter ;) nowe auto :) Tarcze z jednej strony z lekkim rantem i gładka powierzchnia, a od wewnątrz znacznie większy rdzawy rant i zgrubienie po obwodzie. Tarcze ori, klocki textar. Trochę fuksem, ale udało się :) polecam sprawdzić bicie tarcz na ręcznym i dzięki temu określić czy bije przód czy tył. Dużo by jeszcze opowiadać w tej historii i teoriach. Nie mówię tez, że nic innego oprócz tarcz nie daje wibracji, ale jeśli ich wygląd zastanawia i mają nawet lekkie bicie, a masz wibracje podczas jazdy- zmień- unikniesz być może niepotrzebnych wydatków. W kolejnym poście postaram się przedstawić wymianę zawieszenia dyfra.
  2. Poczujesz i to wyraźnie przy dowolnej prędkości. Kwestia dłuższego przytrzymania. Hamowanie jest zaskakująco mocne.
  3. Wiem, że się trzyma, a nie wciska raz. Stwierdzam, że hamowanie jest dość gwałtowne. A tarczobębny mogą być w "naszej marce". Miałem takowe w e91, lecz tam ręczny był ręczny :) A pytanie pojawiło się, gdyż dociekałem ktore tarcze mają wibracje. Jeśli piszecie, że tylko tył to poszly tylne ori :)
  4. Sprawa jest oczywista, że działa bo próbowałem nie raz już i hamowanie jest dość gwałtowne. Pytanie dotyczyło tylko tego czy uruchamia się jedynie tył.
  5. Jak w temacie. Czy jeśli zaciągnę ręczny w czasie jazdy to zaciski działaja na obu osiach czy tylko na tyle? Czuć, że ucieka lekko pedał pod nogą. Ma ktoś jakieś sprawdzone informacje?
  6. SOQL86

    Luz na podporze wału?

    Szukam przyczyny lekkich wibracji między 120-150km/h. Wczoraj sprawdzałem podporę wału. Guma w idealnym stanie- to co widać na filmiku to "złuszczony naskórek", dający się zetrzeć palcem. Zastanawia mnie tylko minimalny luz. Drugi filmik przedstawia ugięcie gumy w dół. W górę mniejszy.
  7. Technicznie mam to obcykane. Kwestia tylko tego czy auto rozpozna nowy jako swój przeszczep ;)
  8. Czy jest na forum ktoś, kto to robił samodzielnie? I teraz pytanie za 100 pkt.: Czy nowy trzeba jakoś kodować/ programować czy raczej na zasadzie p&p? Pytam, gdyż cieknie mi przy prawym slupku i nie mogę zlokalizowac za cholerę nieszczelności. Z góry odpowiadam, że wszystko jest drożne, a rurki na miejscu.
  9. Sprawdziłem i oba są gumowe. A teraz są jakieś akcje aktualnie?
  10. Wydaje się być to logiczne. Pewnie za sztywne. Za dużo skrzynia odbierała... A wiecie czy obecnie są jakieś akcje? Wysłałem formularz już, któryś raz i zero odzewu. Dzwoniłem... Mieli się odezwać i cisza
  11. U mnie też szarpało na niskich biegach na zimnym. Także zmiana z R na D objawiala się drganiami i szarpaniem. Borykam się od pewnego czasu z drganiami budy w zakresie prędkości 120-140km/h i szukając problemu wymieniłem poduszkę skrzyni (robota na 30min). Skrzynia chodzi płynnie, drgania ustąpiły przy zmianie z R na D. Jest mega komfort. Stara poduszka byla w całkiem dobrym wizualnyn stanie... Drgania budy nie ustąpiły. Szukam dalej
  12. Z tego co widzę na wale są dwa takie łączniki. Przeglądając różne oferty natknąłem się na ich dwa rodzaje: gumowe i aluminiowe... Czym się różnią? Są zamienne?
  13. Dziekuje wszystkim za okazane zainteresowanie oraz pomoc. Teraz szukam nowego zacisku z dobrym jarzmem lub samego jarzma. Jeszcze raz dziękuję
  14. Problem rozwiązany. Przymierzalem tylko jeden zacisk, a okazało się, że drugi ma inne jarzmo, które pasuje... Ech... Jednym zdaniem: pomylone jarzma w dobrych zaciskach.
  15. Zwrotnica jest taka sama dla większości silników i nie ważne czy jest to przed czy polift... http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/31216775770/ Właśnie tak spoglądałem i tylko od xdrive z wiadomych powodów jest inna. To już nie wiem co jest grane. To jarzmo ma teraz przy tarczy 330mm niewiele miejsca, a co dopiero przy 348, gdzie różnica jest spora. Przysłany zacisk wyglądał jakby z tym współgrał wcześniej jako całość. Napisałem już do gościa, że chyba pomylone jarzmo... Ale głowy uciąć sobie nie dam. Tarcza jaka by nie była. Nawet pomylona to średnice i tak ma 348mm, więc niemożliwe, że to od niej problem. Zacisk ewidentnie z napisem że na tarcze 348/30... Zachciało mi się kombinacji... Ale już miałem dość wichrujacych się tarcz. Być może te grubsze będą mniej podatne. Aaa... I nie polecam klocków jurid white. Tarcza sponiewierana, wyrowkowana, hamowanie gumowe, skrzypienie przy obracaniu kołami w miejscu jak ze starej furmanki. Jedyny plus to to, że nie pylą w ogóle i mało schodzą bo zrobiłem już może z 50 tysięcy, a mało co się starły.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.