Skocz do zawartości

Duser

Zarejestrowani
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW F31 320d

Osiągnięcia Duser

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Mam 330i z adaptacyjnym zawieszeniem i RWD na kołach 18 cali. I musze powiedzieć, że bywa nieprzyjemnie, jak sie wolno przejeżdża przez poprzeczne nierówności - potrafi wtedy głośno łupnąć . Natomiast podczas szybszej jazdy nierówności pokonuje już bez większych odgłosów. Przełączanie trybów zawieszenia daje znaczna różnicę, moim zdaniem większą, niż w poprzedniku , gdzie trzeba było się skupić, żeby coś tam poczuć. Generalnie jeździ się bardzo fajnie , auto na zakrętach jedzie jak przyklejone do drogi :)
  2. Z zamykaniem maski należy uważać, ponieważ jest ona aluminiowa i łatwo ją wgnieść podczas dociskania. Generalnie facet w salonie mówił , że należy nią po prostu trzasnąć ( z pewnym wyczuciem) - i to działa. Nie działa natomiast puszczenie jej z pewnej wysokości ( jak w poprzedniej generacji) , bo jest za lekka i się nie domknie. Ja też sprawiłem sobie nową trójkę . Odebrałem z salonu kilka dni temu. 330i w kolorze Mineral Grey. I jestem na razie mega zadowolony. Przede wszystkim cisza . Delikatnie operując gazem na wolnych prędkościach wydaje mi się , że jadę elektrykiem :) . Przepaść w porównaniu z poprzednią generacją, wrażenia zbliżone do jazdy serią 5 pod tym względem . Wreszcie nic nie szumi przy słupkach A, nawet przy wyższych prędkościach (szyby akustyczne). Po drugie potwierdzam przyzwoite spalanie, jak na taką moc. W jeździe mieszanej mam obecnie średnią 8,5 l/100 , co jest wynikiem większym o 1,5 litra od tego, co miałem w dieslu (320d). Zawieszenie także pozytywnie mnie zaskoczyło. Jest dostatecznie komfortowe ( adaptacyjne M) , zwłaszcza , że mam 18 calowe felgi ( opona 45mm) . Odczuwa się dopiero jakieś większe wertepy, typu szyny kolejowe na kiepskim przejeździe . Trzymanie drogi na zakrętach fenomenalne. Inaczej pracuje także układ kierowniczy - jest bardziej czuły i chodzi z nieco wyższym oporem. Hamulec także lepiej bierze . Pobawiłem się także asystentami autonomicznej jazdy i cofania :) Aktywny tempomat działa bardzo dobrze, w trybie autonomicznym też sobie nieźle radzi. W tej kwesti mam porównanie tylko do nowych Volvo i w BMW działa to znacznie lepiej. Ta rzecz może się przydać zwłaszcza w korkach ( działa bardzo dobrze) oraz na monotonnych przejazdach autostradą. Wystarczy lekko dotykać kierownicę jednym palcem albo lekko kolanem ( w wieńcu kierownicy jest jakiś czujnik dotyku) , a samochód juz nie monituje o przejęcie kierownicy co kilkanaście sekund , więc można jechać bardzo długo w automacie . W Volvo trzeba było poruszyć kierownicą , albo wkładać butelkę z wodą :) . Jedyny minus to kształt ledowych świateł. Mam zwykłą wersję , bez adaptacyjnych reflektorów i stylistycznie najsłabiej to wygląda . Teraz zamówił bym co najmniej wersję z adaptacyjnymi ledami, a może nawet i lasery. Chociaż muszę powiedzieć, że sama praca reflektorów jest bardzo dobra, pracują zauważalnie szerzej , niż w F30 , dobrze doświetlając pobocza i zakręty mimo tego, że sa nieruchome. Niestety potwierdzam sprawę z drzwiami, mogły by zamykać się chętniej, a tak trzeba nieco trzasnąć . Ale może się wyrobią... zobaczymy.
  3. Nie ma żadnego zapasu. Nawet zniknął schowek pod podłogą bagażnika . Podobno jest zestaw naprawczy
  4. Miałem okazję przejechać sie wczoraj 330i. Po pierwsze , co mnie zaskoczyło, to znacznie lepsze wyciszenie wnętrza. Mimo tego , że jechałem w deszczu i przy silnym wietrze, było nieporównanie ciszej, niż w moim F31 .Rozpędziłem się do 160km/h i naprawdę z niedowierzaniem patrzyłem na prędkościomierz , bo specjalnie nie było czuć prędkości. Zlikwidowano wreszcie te uciążliwe szumy z okolic lusterek i słupków A ,tak wkurzające przy F30/F31 ( auto miało szyby akustyczne) . Brzmienie silnika generalnie OK, chociaż przy dobrym wyciszeniu silnik słychać dosyć oszczędnie i np w trybie sport oczekiwałem głośniejszego "wycia" . Po wdepnięciu nie czuć jakiegoś szaleństwa ,przynajmniej na fotelu kierowcy, chociaż pasażerowie twierdzili, że ich porządnie "wciskało" :) . Troche przerażało mnie wyświetlane spalanie średnie ( 14,8l/100) , ale rozumiem, że demówka była ostro traktowana Fotele całkiem OK, jechałem na standardowej wersji dla M pakietu, czyli alcantara +skóra. Są wygodne i dużo bardziej miękkie, niż "skórzana" tapicerka w moim aktualnym F31. Czuć oczywiście także nieco większą przestrzeń, ale dużej różnicy nie ma. Kierownica rzeczywiście gruba , ale ja takie lubię, więc mi nie przeszkadzała. Pozytywnie zaskoczyła mnie jakość obu wyświetlaczy . Nie zauważyłem żadnej pikselozy , obraz jest ostry jak żyleta, czego niestety nie da się powiedzieć o wyświetlaczach w Audi czy Mercedesie . Mimo , że nie przepadam za elektronicznymi kokpitami , z tym da się jakoś żyć Co mnie wkurzyło to oczywiście brak obsługiwanego języka polskiego przy inteligentnym asystencie głosowym. Niestety dla BMW nadal jesteśmy 3 światem :( . Nie ma także zachwalanych przez BMW funkcji typu np Connected Music . Obsługa Spotify jest w podstawowym zakresie - podobnie to wygląda , jak w poprzednich generacjach. Szkoda, bo np Volvo ma zintegrowany Spotify z pełną obsługą , bez konieczności podpinania telefonu. Osługa coś tam co prawda gadała o możliwości podpięcia Deezera , ale nic więcej nie udało mi sie ustalić Natomiast system audio ( Harmann Cardon) pozytywnie mnie zaskoczył. Gra to całkiem przyjemnie, zwłaszcza po dodaniu maksymalnego Surround w opcjach, aczkolwiek nie da się porównać do B&W , który miałem okazję słyszeć w nowych Volvo. Kolejna rzecz to działanie asystenta utrzymania na pasie ruchu - reaguje bardzo agresywnie , można się przestraszyć :) , ale może tak powinno być .... nie wiem . Podsumowując - znaczny progres w stosunku do poprzedniej generacji , zwłaszcza jeżeli chodzi o wyciszenie oraz ogólną jakość wykończenia i spasowania elementów wnętrza. Temu autu zdecydowanie bliżej do 5-tki niż do starej trójki .
  5. Duser

    Hamulce sportowe M a felgi

    Odzywam się już po zakupie kół zimowych. Ostatecznie zdecydowałem się jednak na 18-stki, ale miałem okazję przymierzyć także i 17-stki i rzeczywiście pasują do zacisków hamulcowych M , chociaż odelgłość zacisku od felgi to tylko kilka milimetrów.
  6. Duser

    Hamulce sportowe M a felgi

    Jeszcze troche poprzynudzam ... Bo byłem dzisiaj w serwisie ( innym) i jeszcze raz pytałem o te 17-stki. Facet obejrzał koła, pomacał palcem i stwierdził, że może i wejdą, ale nie radzi zakładać , bo będzie zbyt ciasno i jak kamień wejdzie pomiędzy felgę a zacisk, to może jedno i drugie rozwalić. Co myślicie o takim argumencie?
  7. Duser

    Hamulce sportowe M a felgi

    Ok wielkie dzieki za info. W serwisie proponują mi komplet kół 17 cali z oponami chyba Continental za 5100. Co radzicie? Na allegro mozna dostac taniej i to 18stki ale uzywane oczywiscie
  8. Duser

    Hamulce sportowe M a felgi

    No tak. Ale pomijając kwestie wyglądu rozmumiem , ze zasada: jak hamulce M to tylko 18 cali, jest błędnaq
  9. Duser

    Hamulce sportowe M a felgi

    Ciekawa sprawa. Mam na oku 120d w m pakiecie , używaną. Ma wlasnie hamulce M. Szperalem w necie w poszukiwaniu ewentualnych zimówek do niej i znalazlem informację ze do takich hamulcow pasują tylko felgi 18 cali. Ale gdy zadzwonilem to serwisu i podałem vin to zaproponowali mi komplet opon zimowych na 17 stkach. I zarzekali sie ze będą pasować. To jak to w koncu jest? Da sie zalozyc 17 cali do takich hamulców?
  10. Witam. Czy posiadając hamulce sportowe M można zamontować każdą felgę 18 cali , czy też tylko jakieś konkretne modele ? Sprawdzałem w konfiguratorze BMW i zauważyłem że wybór niektórych felg 18 -tek kasuje wybór hamulców M i w ogóle M pakietu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.