Miałem okazję przejechać sie wczoraj 330i. Po pierwsze , co mnie zaskoczyło, to znacznie lepsze wyciszenie wnętrza. Mimo tego , że jechałem w deszczu i przy silnym wietrze, było nieporównanie ciszej, niż w moim F31 .Rozpędziłem się do 160km/h i naprawdę z niedowierzaniem patrzyłem na prędkościomierz , bo specjalnie nie było czuć prędkości. Zlikwidowano wreszcie te uciążliwe szumy z okolic lusterek i słupków A ,tak wkurzające przy F30/F31 ( auto miało szyby akustyczne) . Brzmienie silnika generalnie OK, chociaż przy dobrym wyciszeniu silnik słychać dosyć oszczędnie i np w trybie sport oczekiwałem głośniejszego "wycia" . Po wdepnięciu nie czuć jakiegoś szaleństwa ,przynajmniej na fotelu kierowcy, chociaż pasażerowie twierdzili, że ich porządnie "wciskało" :) . Troche przerażało mnie wyświetlane spalanie średnie ( 14,8l/100) , ale rozumiem, że demówka była ostro traktowana Fotele całkiem OK, jechałem na standardowej wersji dla M pakietu, czyli alcantara +skóra. Są wygodne i dużo bardziej miękkie, niż "skórzana" tapicerka w moim aktualnym F31. Czuć oczywiście także nieco większą przestrzeń, ale dużej różnicy nie ma. Kierownica rzeczywiście gruba , ale ja takie lubię, więc mi nie przeszkadzała. Pozytywnie zaskoczyła mnie jakość obu wyświetlaczy . Nie zauważyłem żadnej pikselozy , obraz jest ostry jak żyleta, czego niestety nie da się powiedzieć o wyświetlaczach w Audi czy Mercedesie . Mimo , że nie przepadam za elektronicznymi kokpitami , z tym da się jakoś żyć Co mnie wkurzyło to oczywiście brak obsługiwanego języka polskiego przy inteligentnym asystencie głosowym. Niestety dla BMW nadal jesteśmy 3 światem :( . Nie ma także zachwalanych przez BMW funkcji typu np Connected Music . Obsługa Spotify jest w podstawowym zakresie - podobnie to wygląda , jak w poprzednich generacjach. Szkoda, bo np Volvo ma zintegrowany Spotify z pełną obsługą , bez konieczności podpinania telefonu. Osługa coś tam co prawda gadała o możliwości podpięcia Deezera , ale nic więcej nie udało mi sie ustalić Natomiast system audio ( Harmann Cardon) pozytywnie mnie zaskoczył. Gra to całkiem przyjemnie, zwłaszcza po dodaniu maksymalnego Surround w opcjach, aczkolwiek nie da się porównać do B&W , który miałem okazję słyszeć w nowych Volvo. Kolejna rzecz to działanie asystenta utrzymania na pasie ruchu - reaguje bardzo agresywnie , można się przestraszyć :) , ale może tak powinno być .... nie wiem . Podsumowując - znaczny progres w stosunku do poprzedniej generacji , zwłaszcza jeżeli chodzi o wyciszenie oraz ogólną jakość wykończenia i spasowania elementów wnętrza. Temu autu zdecydowanie bliżej do 5-tki niż do starej trójki .