Skocz do zawartości

fun_tha_mental

Zarejestrowani
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 Touring 318i (N42B20)
    E61 525d
  • Lokalizacja
    DWR

Osiągnięcia fun_tha_mental

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Hehe, nie no, nic w wydechu nie ruszali, jest cały. Po sprawdzeniu rozrządu okazało się że jest faktycznie ok, po złożeniu wszystkiego do kupy silnik ucichł i zaczął normalnie pracować (zostało tylko do brzęczenie, ale sam silnik chodzi cicho). Po odpaleniu na drugi dzień znowu chodzi głośniej, okazało się że jest nieszczelność na wejściu do tłumika końcowego. Zaspawałem to i teraz znowu chodzi normalnie (tyle że nadal nie wyeliminowałem brzęczenia). Tak więc sama głośniejsza praca po wymianie rozrządu to przypadek i zbieg okoliczności. Brzęczenie to za najwyraźniej zupełnie inna sprawa i będę musiał z tym chyba zaczekać do ciepłych dni, kiedy będę mógł sobie go spokojnie sam osłuchać pod domem. Albo to coś co brzęczy w końcu się urwie/odpadnie i problem sam się rozwiąże. Jestem na 90% pewny, że to rezonuje jakaś lekka blaszana część.
  2. Dzięki! W tak zwanym międzyczasie dotarłem też do tej informacji na kompresji na innym forum. Czyli u mnie wartość w normie
  3. Czyli jak u mnie w kombiaku. Ta blacha jest montowana jakoś na wcisk, czy trzeba coś ciąć? Pytam, bo jak odpiąłem rzep i zobaczyłem pod spodem metal, to stwierdziłem że pewnie trzeba kombinować całe oparcie, a teraz nie mam jak sprawdzić bo bimmer stoi w warsztacie:/
  4. Jeśli już o upodobaniach mówimy, to ja wolę "bez worka";)
  5. Jeśli będziesz się zabierał za tę robotę, będzie fajnie jeśli podzielisz się doświadczeniami. Mam u siebie ten sam problem (tyle że mi po prostu zależy na samym otworze) i też mam zamiar się tym zająć w któryś cieplejszy weekend.
  6. Przygód ciąg dalszy. Jakoś mi zeszło z tematem i dopiero jutro będę odbierał samochód, ale mam w międzyczasie pytanie o kompresję. W moim przypadku wyszło 15-15,5 na każdym cylindrze na zimnym silniku i 15,5 do prawie 16 na ciepłym. Szukałem w sieci jakichkolwiek informacji o poprawnej dla tego silnika wartości i nie znalazłem nic ani na forach PL i zagranicznych, ani w "sam naprawiam", ani w Haynesie :? Może zna ktoś odpowiedź na to pytanie, albo może podzieli się wynikami podobnego pomiaru w swojej N42?
  7. Zwykły próg ma "wybrzuszenie" zaczynające się na końcach i osiągające maksimum na środku progu http://bi.gazeta.pl/im/4/9077/z9077324Q,BMW-3-E46-Coupe.jpg a M ma wybrzuszenie zaczynające się w okolicy przedniej krawędzi drzwi i idące do końca progu http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/72/2005_BMW_330Ci_ZHP_Silver.jpg/640px-2005_BMW_330Ci_ZHP_Silver.jpg
  8. Może pompa wspomagania się kończy. Stawia duży opór, spadają obroty, a w wyniku spadku obrotów karoseria wpada w wibracje. Raczej nie ma to związku z dymieniem.
  9. Jeśli czuć spalinami, to nie bardzo może być coś innego niż kolektor lub inna nieszczelność wydechu. Olej lejący się po kolektorze daje charakterystyczny zapach palonego oleju, nie da się go pomylić ze spalinami. Falowanie obrotów też może być wynikiem nieszczelności wydechu (lewe powietrze, więc sondy lambda mogą wariować)
  10. Nie widać dokładnie skąd ten dym leci, ale sądząc po miejscu i tym, że jest go więcej po przegazowaniu, może to być nieszczelny kolektor wydechowy. Ten dym nie śmierdzi przypadkiem spalinami?
  11. Nagrałem ten dźwięk mikrofonem, więc słychać to w miarę wyraźnie. Całość dzieje się na postoju, silnik odpalony na zimno. Na początku słychać wyraźnie to brzęczenie zaraz po odpaleniu silnika, potem po zmianie z P na N i powrocie na P dzwonienie znika (bo i obroty na jałowym spadają nieco, więc to pewnie przez to). Potem kilka przegazówek, przy których znowu dzwonienie słychać, zwłaszcza podczas puszczania gazu. https://www.youtube.com/watch?v=KPhhw85pq1U&feature=youtu.be
  12. fun_tha_mental

    emulator do e46

    Zmieniarka USB Xcarlink. Wałkowane wielokrotnie. Tu masz jeden z wielu tematów: viewtopic.php?f=15&t=202324&hilit=xcarlink
  13. Moim telefonem na bank tego szumienia nie będę w stanie nagrać:/
  14. Przejechałem się z mechanikiem, przyznał że szuranie faktycznie jest podejrzane, natomiast ja naciskam oprócz tego też na buczenie silnika. 1,5h słuchania ze stetoskopem w komorze silnika i pod samochodem i żadnego pomysłu na przyczynę tego szuranio-brzęczenia, poza tym że wyraźniej je słychać będąc pod samochodem i dochodzi gdzieś jakby z okolic na pograniczu silnika i skrzyni. W poniedziałek od rana wstawiam do nich samochód i przy okazji dalszych wymian uszczelek mają się znowu przyjrzeć, dodatkowo będę wiercił w im dziurę w brzuchu żeby jednak upewnili się, czy rozrząd aby na pewno jest dobrze ustawiony. Będę miał wtedy też okazję przejechać się innym egzemplarzem z tym silnikiem, który też będzie świeżo po wymianie rozrządu i porównamy. Chłopaki twierdzą, że przyczyną może być długa praca silnika na starym, rozciągniętym łańcuchu, w wyniku czego silnik mógł się "rozregulować" (a mimo to pracować pięknie i cicho), a teraz po założeniu nowego łańcucha wszystko może do siebie trochę nie pasować. Jest w tym jakiś sens, ale jednak wciąż nie chce mi się wierzyć, żeby mogła być aż tak duża różnica na minus, zwłaszcza po wymianie kompletnego rozrządu.
  15. Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł poza rozrządem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.