Skocz do zawartości

Xuobuzx

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    330ci auto

Osiągnięcia Xuobuzx

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Xuobuzx

    E46 330ci ogromny brak mocy

    Witam. Zagadka następująca: czym objawia się uszkodzony Vanos? W sobotę wybrałem się na przejażdżkę, wszystko spoko, wszystko piknie, aż tu nagle spadek mocy, komputer nie radzi sobie z biegami (automat). Przerzuciłem na manualną zmianę, ale doskwiera brak mocy. I to nie byle jaki spadek, bo przy ruszaniu spod świateł pieszy mnie wyprzedzi na podwójnym gazie :/ silnik kręci się do 5 tys. ale moc traci koło 2500, gdzie zmieniam biegi, bo później to już katorga, maksymalnie rozpędzę się do 100km/h. Na jałowym biegu przy dodaniu gazu słychać świst w okolicach 1000 obrotów. Na pokrywie vanosa da się wyczuć drgania, zgrzyty. Dojechałem do domu i tak stoi. Jutro mam zamiar tam zajrzeć. Czy to vanos czy szukać głębiej? Komputer nie pokazuje żadnego błędu. Podepnę go później pod kompa i zobaczę co tam inpa czy dis znajdzie. A co do regeneracji vanosa, z czego składa się zestaw naprawczy? Znalazłem na eBayu zestaw w skład którego wchodzą: 6 uszczelek i 9 śrub z podkładkami. Dodam jeszcze, że od tygodnia przed wystąpieniem usterki coś śmierdziało z nawiewu. Nie miałem pojęcia co to i obstawiałem, że poprostu sierściuch mi się zeszczał gdzieś, ale teraz tak kojarzę ten fakt z tą usterką, tylko nadal nie wiem co to może być. Pacjent to e46 330ci z 2001 roku
  2. Xuobuzx

    "cykanie" z silnika m54 b30

    Problem rozwiązany, aż głupio się przyznać. Odpowiedzią był niski poziom oleju. Dolałem litr i cisza. Wsyd..
  3. Xuobuzx

    "cykanie" z silnika m54 b30

    Świece sprawdziłem, ale tylko od 1-4. Nie miałem czasu ściągać tej osłony pod szybą, a bez tego kluczem nie podejdę. Te które sprawdziłem były dokręcone. Tak czy inaczej nowe świece i cewki leżą w garażu i w piątek się tym zajmę.
  4. Xuobuzx

    "cykanie" z silnika m54 b30

    Poprawka. Na zimnym silniku też sobie cyka. Wydaje mi się również, że dźwięk przybrał na sile od tygodnia kiedy po raz pierwszy go spostrzegłem.
  5. Xuobuzx

    "cykanie" z silnika m54 b30

    Gdyby się okazało, że to sprężyna to czy muszę ściągać głowicę wtedy, żeby to wymienić?
  6. Xuobuzx

    "cykanie" z silnika m54 b30

    Co do sprężyny zaworu. Czy jest to element nr 7 na poniższym obrazku? http://ills.bmwfans.info/ff8.png
  7. Xuobuzx

    "cykanie" z silnika m54 b30

    Obstawiam uszczelki na pokrywie zaworów albo na wydechu. Coś innego przychodzi Wam na myśl?
  8. Xuobuzx

    "cykanie" z silnika m54 b30

    Ten dźwięk występuje tylko na ciepłym silniku. Po nocnym postoju po odpaleniu przez chwile jest spokój dopóki silnik nie osiągnie swojej temperatury pracy. Częstotliwość tego klikania uzależniona jest od obrotów. Na anglojęzycznych forach znalazłem, że przyczyną może być nie dokręcona świeca. Komputer wywala właśnie błąd, nie pamiętam dokładnie kodu błędu, ale brzmi on mniej więcej tak: "randomly misfiring...bank 2"
  9. Xuobuzx

    "cykanie" z silnika m54 b30

    Oops sorry, już powinno działać
  10. Xuobuzx

    "cykanie" z silnika m54 b30

    Witam, Czy ktoś z Was spotkał się kiedyś z takim hałasem z silnika? Co może być przyczyną? Dźwięk wydobywa się z prawej strony silnika (strona pasażera). Poniżej zamieszczam filmik z tym hałasem. Tutaj na wolnych obrotach Tutaj przy gazowaniu
  11. ok. Jutro postaram się wymyć silnik, ale operacja "uszczelka" wstrzymana na 2-3 tygodni. Wiem, że pytanie może wydać się dziwne, ale gdzie jeszcze warto zajrzeć, przeczyścić? EGR? Nudzi mi się w domu, a pogoda ładna, przynajmniej u mnie. Także co radzicie zrobić? Wahacze wymienione, bo tłukły, końcówki też, alternator i pasek nowe. Wkręciłem się w to dłubanie :D
  12. Czyli rozumiem, że uszczelka pod głowicą nie jest materiałem eksploatacyjnym i nie powinna ulec uszkodzeniu bądź zużyciu. Czyli dopóki ciśnienie na tłokach jest w normie to wymiana nie jest warta zachodu. Ok, przyjąłem. A co z resztą?
  13. Witam Panowie Na wstępie chciałem zaznaczyć, że samochód zbliża się do 240k km. Wątpię, aby poprzedni właściciele cokolwiek robili z uszczelkami czy głowicą. Silnik upaćkany olejem mniej więcej od wysokości uszczelki (na misce) w dół. Pytanie mam odnośnie wymiany uszczelki na misce olejowej. Z tego co do tej pory znalazłem trzeba podwiesić silnik i usunąć dolną belkę inaczej miska nie wyjdzie. Pytanie moje jest o uszczelkę właśnie w żadne silikony się nie mam zamiaru bawić. Jakiegoś konkretnego producenta polecacie? Do wymiany idzie od razu olej wraz z filtrem. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę, żeby dwa razy się z tym nie babrać, a dostęp będzie dobry. Gdzie jeszcze jakieś uszczelki mogą być, które warto wymienić? Zabieram się też za wymianę uszczelek pod głowicą i pokrywy zaworów. Jak na razie nic złego się nie dzieje, oleju w płynie chłodniczym niet. Wolę jednak działać zawczasu. Co z planowaniem? Warto? Tak samo również i tu, co warto przy okazji jeszcze zrobić. Z góry dzięki za wszelkie komentarze. :cool2:
  14. Odkopuje. Panowie, piszę tu, żeby nie tworzyć nowych tematów. Pytanie mam o to trzeszczenie, skrobanie, bo i u mnie się pojawia, tylko nie wiem czy to dokładnie to samo. Poniżej link z yt, samochód na postoju, przy włączeniu zapłonu zaczyna trzeszczeć, po chwili ustaje, mniemam iż gdzieś tam się ciśnienie wyrównuje. Po odpaleniu silnika wrzeszczy na całego, co zresztą słychać na filmiku. Wraz ze wzrostem obrotów wzrasta jakby częstotliwość tego hałasu. Czy to są objawy zużycia sprzęgła? O co dokładnie chodzi z tym sprzęgłem hydrokinetycznym. Co tam jest do wymiany?
  15. Witam, Od kilku dni jestem posiadaczem BMW 330ci. Pod maską znalazłem niedokończoną instalację Angel Eyes. (+) podpięty jest do wtyczki, natomiast (-) wisi luzem. Jest to instalacja CCFL, z informacji, które udało mi się znaleźć wynika, że powinno to być podpięte pod światła, ale ktoś widocznie kombinował coś innego. Instalacja wygląda na niedokończoną i teraz nie wiem co z tym (-) zrobić. Rozwiązaniem byłoby przerobić całość tak jak powinna być, czyli pod światła. Tylko że to dłuższa droga i może uda się naprawić tą. Dlatego też poszukuję schematu skrzynki elektrycznej znajdującej się pod maską przy szybie. Czy ktoś orientuje się, która wtyczka do czego służy? Wygląda to tak: /edit/ Dobra już wiem o co chodzi :D Ktoś próbował to zmontować w ten sposób: http://youtu.be/gwgYvEu7atY?list=PL6PSn8VXyItFQBlwuGwKhGgChlnLJpjP7 Wychodzi na to, że trzeba tą instalacje rozmontować i zacząć od początku. Plan jest taki, że podczepić to pod światła postojowe i pociągnąć drugi kabel do oświetlenia wewnętrznego zabezpieczone diodą, będzie to działać? Jakieś doświadczenia w tym zakresie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.