Powitanie Wiosny 2011.


Warning: Attempt to read property "post_type" on null in /var/www/html/wp-includes/post.php on line 6179

02 Maja 2011, Tor Poznań.

Coroczne spotkania BMW Klub Polska to dla nas jak święto. Spotykamy się w przeddzień wieczorem i najchętniej spędzilibyśmy ze sobą wiele godzin na rozmowach o naszych samochodach i doświadczeniach z nimi związanych. W dzisiejszym zabieganym świecie, nie jest łatwo zebrać w jednym miejscu i czasie grupę kilkudziesięciu osób hobbystycznie zajmujących się jakimś tematem. No, chyba że ma się do czynienia z prawdziwymi pasjonatami. Z całą pewnością, członkowie BMW Klub Polska do takich należą i dlatego znajdują jednak czas na spotkanie w trakcie pierwszego majowego weekendu. Niektórzy  nie opuściliby corocznego spotkania wielbicieli bawarskiej marki za nic na świecie, a warto nadmienić, że ciągle pojawiają się oczywiście nowe twarze.

Powitanie Wiosny 2011 odbyło się na Torze Poznań. Członkowie klubu mieli więc do dyspozycji jedyny w Polsce tor z prawdziwego zdarzenia a do tego opiekowali się nimi poznańscy instruktorzy: Jakub Gerber, Jakub Golec, Maciej Kopański i Jacek Szurgot. W Akademii Sportowej Jazdy, podzieleni na cztery grupy pod ich nadzorem zapoznawaliśmy się z konfiguracją toru. Przedpołudnie ubiegło więc pod znakiem treningów. Praca nad właściwą linią prowadzenia samochodu, znalezieniem optymalnych punktów hamowania, właściwym wchodzeniem i wychodzeniem z zakrętów zaostrzała apetyt na zaplanowane na popołudnie jazdy konkursowe. Niektórzy nawet zrezygnowali z lunchu, aby jak najszybciej móc sprawdzić swoje umiejętności! Podzieleni na grupy rozpoczęliśmy więc wyścig z czasem. Podobnie, jak w poprzednich latach, radami służyli także nasi klubowi koledzy – Andrzej Kornela, Igor Bartołd i Paweł Danilczuk – którzy dzięki swoim talentom i umiejętnościom mają na kontach rajdowe starty i sukcesy.

Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo uczestnikom zlotu, jazdy na torze odbywały się w kaskach. Uczestnicy zostali podzieleni na 3 grupy oznaczone kolorami (czerwony, zielony i niebieski), aby na torze nie było tłoku. Pomiar czasu przejazdu poszczególnych okrążeń dokonywany był profesjonalnym sprzętem, czyli „kostkami” jakich używa się np. podczas Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Część uczestników jeździła samochodami „cywilnymi”, których używają do jazdy na co dzień, część przywiozła samochody specjalnie zakupione do udziału w „track days” i innych próbach oraz samochody specjalnie przygotowane do startu w rajdach. Oczywiście używano zwykłych opon drogowych, semislick oraz profesjonalnych opon wyścigowych i rajdowych. Tak naprawdę nie miało to wielkiego znaczenia, ponieważ na torze równie dobrze bawił się Prezes Klubu Mariusz Dębski jadący 105 KM E30, jak i „Prezes” jadący 400 KM M5.

Członkami BMW Klub Polska są posiadacze różnych modeli tej marki. W związku z tym, aby konkurencja nie była zależna tylko od parametrów pojazdów, a doceniała umiejętności kierowców, dokonano podziału pojazdów na klasy – do 170 KM, do 230 KM, powyżej 230 KM, M i Sport.

Okazało się bardzo szybko, że Paweł Danilczuk, który jak zwykle przywiózł na zlot rajdowe E30 318is i który od kilku lat bierze udział w takich imprezach jak Rajd Mazowiecki, czy Rajd Lotos, ponownie okazał się najlepiej radzącym sobie kierowcą w klasie „Sport”. Onboard z jednego z jego przejazdów można obejrzeć w internecie. Z całą pewnością powinien jednak być z siebie dumny Grzegorz Rzeźnik, który startując w klasie M za kierownicą swojego E36, uległ Pawłowi tylko o nieco więcej niż pół sekundy. Chyba powinniśmy postawić sobie za punkt honoru pokonanie go w przyszłym sezonie!  W klasie do 170 KM wygrał Sławomir Bielak jadący E46 320d. W konkurencji nieco mocniejszych aut, do 230 KM zwyciężył Karol Łagosz w E92 330d. natomiast w grupie aut o najmocniejszych silnikach najszybszy okazał się Grzegorz Rajzyngier za kierownicą E46 330ci, co także nikogo z klubowiczów szczególnie nie dziwi….

Dzięki współpracy z BMW Polska przez cały dzień na torze towarzyszył nam model 740 xDrive, za kierownicą którego zasiadał Marek Kawecki, były kierowca rajdowy i instruktor, od lat związany z tą marką. Towarzyszył mu prowadzący Blogomotive.pl Rafał. Warto przeczytać jego pełną fascynacji relację z przeżyć podczas spotkania z BMW Klub Polska.

Sponsorami tegorocznego zlotu były firmy – Liqui Moly,  Dealer BMW Smorawiński oraz Berner. Już rano zarówno właściciele największego w Polsce salonu sprzedaży samochodów BMW i Mini, posiadający przedstawicielstwo tej marki od 1990 roku, jak i Liqui Moly  umieścili pomiędzy naszymi autami stoiska, gdzie mogliśmy obejrzeć akcesoria i porozmawiać na temat nowości oferowanych przez bawarskiego producenta oraz dostawcę olejów, dodatków i kosmetyków samochodowych.

Dzięki firmom Liqui Moly oraz Berner – profesjonalnemu partnerowi niezależnych warsztatów samochodowych, autoryzowanych salonów i stacji serwisowych oraz warsztatów lakierniczych, którzy byli fundatorami tegorocznych nagród dla najlepszych kierowców, wszyscy uczestnicy zlotu jeszcze długo będą mogli cieszyć się nie tylko wspomnieniami dnia spędzonego wśród przyjaciół na Torze Poznań, ale także użytkowaniem ich produktów i gadżetów.

Miło nam także nadmienić, że nasze zmagania na torze obserwował i uczestniczył w nich wytrwale Ryszard Turski, redaktor naczelny magazynu BMW Trends, czyli pisma skierowanego do czytelników, ceniących sobie lojalność i przywiązanie do marki. To członkowie BMW Klub Polska stanowią przecież grupę opiniotwórczą dla pozostałej rzeszy miłośników, nie kryją się ze swoimi zainteresowaniami i są bardzo aktywni w propagowaniu swoich idei.

Spotkanie na Torze Poznań nie umknęło także uwadze Wielkopolskiej Telewizji Kablowej, która przygotowała krótki przekaz z tego wydarzenia.

Z całą pewnością wiosenne zloty oprócz treningu i rywalizacji dają sposobność do wymiany opinii, doświadczeń drogowych, a także zadawania pytań bardziej doświadczonym kolegom, którzy są właścicielami samochodów BMW dłużej i posiadają  wiedzę na ich temat, której nie jeden pracownik tej firmy mógłby im  pozazdrościć. Wieczór po sportowych zmaganiach to nie tylko więc uhonorowanie najlepszych, ale także okazja do niekończących się rozmów, porad i żartów, zgranej już dzisiaj bardzo grupy, w której również nowi członkowie przyjmowani są z radością i czują się świetnie.

Obszerniejsza relacja z Powitania Wiosny 2011 z BMW Klub Polska znajdzie się w najbliższym wydaniu magazynu BMW Trends. Zapraszamy do lektury.

Fotorelacja ze spotkani na naszym forum klubowym.

Agnieszka Banaszkiewicz, BMW Klub Polska